Hologram je specifická forma záznamu obrazu, která umožňuje zachytit jeho trojrozměrnou strukturu. Jedná se o proces, při kterém je možno zaznamenat trojrozměrný svět kolem nás na dvourozměrné médium a rekonstruovat takto zachycený trojrozměrný obraz zpět našim očím.
K čemu jsou hologramy určeny?
Hologramy a holografické výrobky jsou primárně určené k ochraně tiskovin či výrobků proti kopírování či padělání, také jsou ideálním nástrojem ke zlepšení image společnosti či ochranu brandu na trhu. V mnoha případech dávají vyniknout užitným vlastnostem vašich výrobků a umožňují tak udržet náskok před konkurencí.
Důvody použití:
Preventivní účinek: Technologická náročnost odrazuje padělatele. Hlavním účelem bezpečnostních hologramů je zabránit neoprávněné reprodukci a padělání cenných dokumentů, bankovek, pasů, kreditních karet a dalších ověřovaných výrobků.
Rychlá autentizace: Ověření vizuálními efekty (kinetické změny, mikrotext), díky unikátním optickým efektům, které se mění při různých úhlech pohledu, lze snadno zkontrolovat pravost daného předmětu.
Ochrana značky: Zvyšuje důvěru zákazníků a brání poškození reputace.
Regulace: Splnění zákonných požadavků (např. farmacie).
Nákladová efektivita: Nižší náklady než elektronické systémy.
Odolnost: Odolávají vlhkosti, teplotě a mechanickému poškození
Vícevrstvá ochrana: Kombinace s dalšími prvky (tamper-evidentní vrstvy, digitální integrace)
Estetika: Zvýšení prestiže produktu designem, použití hologramů posiluje důvěru uživatelů a zákazníků, protože autentické výrobky jsou vizuálně odlišitelné od padělků.
Zvýšení důvěry: S hologramy se můžete setkat na většině osobních dokumentů, ceninových tiskovinách, kolcích, dálničních známkách, nejrůznějších právních dokumentech, jízdenkách či vstupenkách, záručních listech ale i na mnoha softwarových výrobcích, v potravinářském průmyslu, jako atraktivní balení různých výrobků, suvenýrů a reklamních předmětů, apod.
Hologramy jsou používány také jako médium pro 3D zobrazení v široké škále – od průmyslu, výuky, kartografie až po umění.

|